Studentene på Elkraft inviterte til Fagdag 24

Fagskolens viktigste kvalitet er det tette samarbeidet med næringslivet. Elkrafts studentrepresentanter, sammen med faglærer, tok initiativ til en fagdag for studentene.
Fagdag elkraft
Foto: Fagskolen Oslo. Bildetekst fra venstre: Martin Bøhler, faglærer, Tor Rødberg, produktsjef BA, Trygve Overvåg, student, Ulrik Nilsen, student, Mathias Cederstrøm, student, Patrick Sandgrav, student, Ann Karin Bjerke, avdelingsleder.

Kjempesuksess

Fagdagen ble en kjempesuksess, stort oppmøte fra alle heltidsstudenter ved Elkraft og med mange gode tilbakemeldinger fra studentene.

Det var andreårs studenter på heltid, Mathias, Patrick, Ulrik og Trygve som arrangerte Fagdag 24, der det var invitert foredragsholdere fra noen utvalgte virksomheter.

Mange virksomheter deltok

• Nexans v/ Aurelia Korthauer, Lead Landinstallasjons arbeide i forbindelse med Sjøkabel-prosjekt start til prosjekts slutt.
  • Fornybar Energi v/Tor Egil Johansen, Veien til Installatørprøven og rammene rundt dette.
  • Berggård Amundsen v/Tor Rødberg, informerer om viktige prinsipper for spolejording.
  • Rejlers v/Haagen Odberg, En Elkraft rådgivers hverdag (R.I.E), arbeidsoppgaver og karrierevei.
  • GreenMountain v/ Fredric Johansen, foredrag om Elkraft datasenter.
  • Eaton v/Hans Christian Permo, Informasjon om vern benyttet i diverse anlegg.

-Må si jeg er utrolig stolt over våre studenter ved Elkraft, gruppen som arrangerte og deres engasjement med denne Fagdagen, responsen fra våre samarbeidspartnere som stiller med interessante foredrag og ikke minst oppmøtet fra studenter og lærere på Elkraft. Må også legge til at studentene har gjennomført Prosjekter med presentasjoner i tillegg til Fagdagen, sier Ann Karin Bjerke, avdelingsleder på Elkraft. - Neste år utvider vi med å invitere deltidsklassene også, avslutter hun.

Arrangementskomiteen utfordrer neste års avgangsstudenter til å gjenta Fagdag på Elkraft.