Smittevernveileder ansatte

For å styrke arbeidet med smittevern har vi utviklet to lynkurs i smittevern. Vi har laget en for ansatte, og en for studenter. Det er fordi ansatte og studenter delvis har to ulike roller i gjennomføringen av smitteverntiltakene. Ansatte må ta en lederrolle i undervisning og i andre sammenhenger der det er naturlig, ved å informere og minne om smitteverntiltak og å selv gå foran med et godt eksempel.
Videofil

Følg opp om smitteverntiltak

Alle studenter og ansatte anmodes sterkt til å se gjennom lynkurset i smittevern.

Presiseringer fra FHI:

• Det bør fortsatt legges til rette for at alle kan holde minst én meters avstand i lokaler der man ikke gjennomfører undervisning (lesesaler, kantine, fellesarealer).
  • På trinn 4 i gjenåpningsplanen kan avstandsanbefalingen fravikes under selve undervisningen, slik at universitetene og høyskolene kan planlegge for tilnærmet normal undervisning.
  • For de som er beskyttet kan avstandsanbefalingen fravikes under selve undervisningen, slik at universitetene og høyskolene kan planlegge for tilnærmet normal undervisning
  • De som er beskyttet trenger heller ikke i andre sammenhenger å holde avstand til andre, men bør ta spesielt hensyn til ubeskyttede i risikogrupper (tilsvarer anbefalingen i privatlivet).

Følg også til enhver tid oppdatert info på FHIs sider.