Ny leder på Elkraft: Vi ønsker velkommen til Ann Karin Bjerke!

Vi er en fagskole i utvikling og tilbyr fremtidsrettede utdanninger som utvikles i samarbeid med nærings- og arbeidsliv. Anne Karin Bjerke har lang erfaring fra næringslivet med bred kompetanse innen elektrobransjen. Hun kommer fra stillingen som teknologisjef for B. Berntsen AS.
Anne Karin Bjerke
Anne Karin Bjerke. Foto: Privat

Det var tidligere studenter som var avgjørende for at hun søkte jobben.

– Studentene snakket varmt om skolens læringsmiljø og læringsutbytte, og det gjorde meg nysgjerrig på jobben, sier Ann Karin Bjerke.

Hun har jobbet med innleide for dimensjonering, oppdatering av dokumentasjon og produktutvikling av eksisterende og nytt utstyr med dertil testing, produkter benyttet hovedsakelig i høyspent installasjoner.  Dette gjelder master for bruk i høyspentnettet og for telekommunikasjon. Hun har også arbeidet med kabelinstallasjonsprosjekter hva gjelder land- og sjø kabler. Hun har lang ledererfaring og er opptatt av å involvere medarbeidere i diskusjoner for å få gode løsninger.  Hun trekker også frem betydningen av at eksterne bedrifter/aktører/kunder kan bidra med erfaringer og tilbakemeldinger for å finne gode utviklingspotensialer både for produkter og læring.

Stillingen som avdelingsleder på Elkraft vil gi spennende utfordringer hvor hennes allsidige erfaringer fra elektrofaget, samt hennes gode nettverk, vil være til glede for skolen og studentene.

Vi setter stor pris på å ha Ann Karin med på laget!