Gratulerer med fullført fagskoleutdanning!

En feiende flott vitnemålsseremoni med festkledde studenter omkranset av familie og lærere på fagskolen. Det er en andektig stemning når skolen skal takke av de flotte studentene.
Rød løper
Foto: Fagskolen Oslo. Bildetekst: Rød løper til avgangsstudentene

Vi gratulerer! Enten du har tatt av fagskoleingeniør i bygg, elkraft eller Klima Energi og Miljø, BIM tekniker, helsefag, oppvekstfag eller lederutdanning innen veiledning, eller tatt videreutdanning i fuktteknikk går du ut med en kompetanse som er svært ettertraktet.

Taler og gratulasjoner

Styreleder og rektor
Foto: Fagskolen Oslo. Bildetekst: Styreleder Ingunn Gjerstad og rektor Kirsti Andresen

Studentene fikk taler og gratulasjoner fra rektor Kirsti Andresen, styreleder Ingunn Gjerstad og fra studentrådets leder Christine G. C. Moltu.

Prisdryss til studentene

Og vi gjør stas på studentene. Det hører med priser:

Årets faglig pris

Årets faglig pris gikk til Ayubu-Alek (Alek) Harerimana på elkraft.

Juryen skriver :

Alek utmerker seg faglig og imponerer med sin sterke faglige kunnskap. I tillegg er han alltid klar til å hjelpe medstudenter som trenger ekstra støtte, og viser enestående omsorg og tålmodighet.

Årets fagpris
Foto: Fagskolen Oslo. Bildetekst: Årets fagpris til Ayubu-Alek (Alek) Harerimana

Årets miljøskaper

Årets miljøskaper- / sosialpris gikk til Selma Cordt-Hansen på oppvekst, barn særskilte behov.

Juryen skriver:

Selma har gjennom sitt engasjement for skolens studenter vært en aktiv deltaker på mange arenaer. Som nestleder i studentrådet, samt deltager i tillitsvalgtmøter, styremøter og kvalitetsutvalg

Årets miljøskaper
Foto: Fagskolen Oslo. Bildetekst: Årets miljøskaper til Selma Cordt-Hansen

Begge prisene ble delt ut av Linn Neergaard, HR-leder, rekruttering og employer branding i GK Norge.

Årets entreprenør

Prisen Årets entreprenør gikk til studentbedriften Byggformidling SB.

Juryen skriver:

Studentene har med sin forretningside avdekket et behov i markedet etter at forbud mot innleie kom på plass for et år siden, og det er åpenbart et behov for formidlingstjenester av ledig kapasitet som kan brukes av andre – så lenge de holder seg på riktig side av loven, og ikke påtar seg noe arbeidsgiveransvar selv.

Studentbedriften består av Eirik Nydal, Anders Iversen Haugum, Henrik Mikal Mikalsen og Edvard Tennøe Ellefsen på byggfag.

Årets entreprenør
Foto: Fagskolen Oslo. Bildetekst: Årets entreprenør til studentbedriften Byggformidling SB.

Hederlig omtale

Hederlig omtale ble gitt til studentbedriftene Gjenbruksmodulen SB og Gjør det sjæl SB.

Prisene ble delt ut av Marianne Gjertsen Ebbesen, konserndirektør i OBOS.

Marianne Marianne Gjertsen Ebbesen, konserndirektør i OBOS
Foto: Fagskolen Oslo. Bildetekst: Marianne Gjertsen Ebbesen, konserndirektør i OBOS

Til slutt ble det gjort stas på lærerne, de viktigste aktørene for samhandlende, engasjerende og framtidsrettet undervisning.

Vi sier på gjensyn! Husk oss når dere trenger videreutdanning, når det diskuteres kompetanse på jobben – kontakt oss. Vi ser dere gjerne igjen! Og en riktig god sommer til alle!