Fagskolen starter en ekstra deltidsklasse på Elkraft

Det er lange ventelister på studiet for Elkraft på fagskolen. Arbeidslivet skriker etter denne kompetansen.
Studenter på fagskolen
Foto: Fagskolen Oslo.

Elkraftfaget omfatter hele energikjeden, fra produksjon og fordeling til forbruk og er et fagområde i rask utvikling. Alternativ energi og automatisering er noen stikkord her. Det er stort behov for fagskoleingeniører innen elkraft. Derfor er fagskolen svært glad for at styret har sagt ja til opprettelse av en ekstra klasse. Det er stort behov for studieplasser.

- Jeg vil takke styret ved Fagskolen Oslo som gir oss mulighet til å starte en ny klasse innen Elkraft på deltid. Med så mange søkere er det vårt utdanningsansvar å svare den store etterspørselen med en ny klasse. Jeg vil også takke våre lærere ved Elkraft,  som nå får enda flere hyggelige studenter her ved avdelingen, sier Ann Karin Bjerke, avdelingsleder på Elkraft og avslutter med å ønske alle studenter som kommer til høsten hjertelig velkommen!

Etter fullført fagskolegrad i Elkraft og med ett års relevant ekomnettpraksis, kan dermed studentene være kvalifisert person og sikre at arbeidsgiver kan få innvilget ekomnettautorisasjon (ENA). Mer om studiet HER,