Fagskolen nominert til gullhammeren 2018

I konkurranse om beste praksis er Bygg og BIM nominert i kategorien "kompetanse".
Gullhammeren

Prisen er innstiftet av Bygg21 for å synliggjøre gode eksempler på personer, prosjekter og virksomheter som bidrar til å bringe bygge- og eiendomsbransjen framover.

De ti nominerte er plukket ut blant et stort antall kandidater, og plassert parvis i fem kategorier: "Plan- og byggesak", "kompetanse", "industrialisering", "samhandling" og "kvalitet og bærekraft".  Dette er kategoriene som Bygg21, på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet, utreder for å finne Beste praksis for prosjekter i bygge- og eiendomsbransjen. Fagskolen er nominert i kategorien "kompetanse".

- Dette er vi utrolig stolte av. At vi også er den eneste utdanningsinstitusjonen blant de nominerte, betyr at vi har stor relevans for bransjen og det betyr en enorm annerkjennelse, sier avdelingsleder ved Byggfag, Roger Kristiansen.

– Og så er det morsomt at den andre nominerte i kategorien "Kompetanse", er ingen ringere enn Snøhetta, legger han til.

Hva juryen sier

I begrunnelsen fra juryen trekkes det frem at Fagskolen Oslo Akershus var den første skolen som tilbød BIM-fag, og at avdelingen har satt en standard for utdanning av BIM-teknikere og beste praksis i bruk av BIM. Videre at avdeling Byggfag setter standard for utdanning tilpasset byggenæringens mest sentrale utfordringer og bruk og deling av beste praksis.

Kåringen av de fem som til slutt får Gullhammeren, vil skje på Det Norske Byggemøtet 2018, 17.oktober, som arrangeres av Bygg21 og Bygg Reis deg.

Vi krysser fingrene for FOA!