Fagskolen har ansatt kvalitetsleder

En fagskoles kvalitetsarbeids skal prege hele skolen og legge til rette for forbedring, utvikling og medvirkning. Kvalitets- og utviklingsarbeidet er en kontinuerlig prosess. Nå ansetter vi en kvalitetsleder. Frode Reitan starter hos oss 2. mai.
Kvalitetsleder Frode Reitan

Spennende oppgaver framover i kvalitetsarbeidet

Frode Reitan forteller at han ut fra det han har sett og hørt, opplever at Fagskolen Oslo tilbyr utdanninger av høy kvalitet og med et godt omdømme. Han ser fram til å samarbeide med lærere, studenter og ledelsen for å bidra til fortsatt god kvalitet og til å videreutvikle kvaliteten i utdanningene framover.

Kontinuerlig utvikling

- Høyere yrkesfaglig utdanning må være i kontinuerlig utvikling for å sikre at den til enhver tid svarer til behovet i arbeidslivet. Det er det som er unikt for fagskolene, og som gjør denne jobben så spennende, sier Frode.

Å videreutvikle kvalitetskulturen på fagskolen er sentralt for å lykkes med dette, og det krever at alle i fagskolen fortsetter å arbeide sammen og i nært samarbeid med arbeidslivet. Framover blir det særlig viktig å få trygt i havn fagområdeakkreditering innen de sentrale fagområdene ved Fagskolen Oslo.

Institusjonsakkreditering

Det er nødvendig for at fagskolen, uten lang ventetid, selv kan gjøre vesentlige endringer i utdanningene og tilby nye og etterspurte utdanninger. Dette er helt i kjernene av det oppdraget fagskolene har og nødvendig for å sikre kvalitet over tid. Etter hvert vil også det å få en institusjonsakkreditering som fagskole sannsynligvis bli et viktig mål, reglene for dette er ventet på høring i år. Å få en fagsområdeakkreditering gjør at kravene til fagskolens kvalitetsarbeid blir utvidet og skjerpet. Frode håper han kan bidra til at Fagskolen Oslo oppfyller kravene og når sine mål på dette området.

Vi setter stor pris på å ha Frode med på laget og ønsker han velkommen!