Brenner for barn med særskilte behov

Selma Elisabeth Solvang Cordt-Hansen (22) studerer også ved Fagskolen Oslo. Hun har fagbrev som barne- og ungdomsarbeider fra før, og ønsket å fordype seg i barn med behov for særskilt rettledning. Nå går hun andre året, og er ferdig utdannet til sommeren.
Selma Elisabeth Solvang Cordt-Hansen
Selma studerer oppvekstfag ved Fagskolen Oslo. Foto: Tom A. Kolstad.

– Jeg har alltid brent litt ekstra for de barna som har det tøffere enn andre. Før jeg begynte på Fagskolen, jobbet jeg på en spesialskole med barn med Downs- og Aspergers syndrom, sier hun.

Trives som bare det

Cordt-Hansen forteller at hun trives veldig godt på skolen. Hun har faktisk aldri trivdes så godt på noen annen skole tidligere.

– Vi har én fast lærer hele tiden. Da blir jeg veldig godt kjent med henne, og hun blir kjent med meg og hvordan jeg lærer best, sier hun.

– Og så er det godt miljø på skolen. De ansatte er flinke til å se alle elevene, og legge til rette så vi blir godt kjent. Det syns jeg er viktig, legger hun til.

Fagskolen Oslo

• Tilbyr korte, yrkesrettede utdanninger på høyere nivå som utvikles i samarbeid med nærings- og arbeidsliv.

• Utdanningen bygger på fag-/ svennebrev, autorisasjon eller på grunnlag av realkompetanse.

Fagskolen Oslo har følgende utdanninger:
– Bygg, anlegg, KEM og FDV
– Elektrofag