Branninstruks

Branninstruks for Fagskolen Oslo
Sikkerhet

Branninstruks for Fagskolen Oslo, lokasjon Kuben yrkesarena

Denne instruksen gjelder, enten det er en øvelse eller en reell brann.

Instruks ved alarm dagtid

Lærerne må sørge for at studentene forlater lokalene

Når brannalarmen går på dagtid, skal ansatte og studenter så raskt som mulig forlate bygningen. Lærere har først ansvar for å få studenter ut av lokalene, deretter seg selv. Nærmeste trappegang skal benyttes, det er ikke tillatt å bruke heis.

Ansatte i 3. etasje har primært ansvar for siste inspeksjon av bygget

Branninstruksmpappene, vester og skrujern ligger i administrasjonen i 3. etasje ved utgang sør (ved «broen»). Alle ansatte i 3. etasje har ansvar for å ta med seg en av branninstruksene for et beskrevet område, ha på grønn (ev. gul vest) og foreta en siste kontroll av at fagskolens lokaler er tomme i dette området. Skrujern benyttes for å åpne toaletter som er lukket, hvis det ellers ikke oppnås kontakt ved anrop/banking på dør.

Ledere i andre etasjer må sjekke at alle deler av bygget er ivaretatt

Ledere på fagskolen som befinner seg i andre etasjer, skal på vei ut gå innom administrasjonen i 3. etasje og kontrollere at alle branninstruksene for de ulike delene av fagskolen er ivaretatt. Brannledere (røde vester) vil stå ved utgangen i administrasjonen i 3. etasje og henvise til en branninstruksmappe for deler av bygget som ikke er ivaretatt.

Møteplass er Bikuben

Møteplassen ved brannalarm er på oversiden av Bikuben i Kabelgata, se bilde

.Et bilde som inneholder utendørs, konstruksjon, himmel, Veidekke

Automatisk generert beskrivelse

Innlevering av branninstruks-mappene

Når lokaler er sikret, leveres branninstruksene til en av personene med røde vester ved møteplassen. Disse sikrer at hele skolen er sjekket ut ved at alle mapper er innlevert. Eventuelle avvik skal rapporteres, jf. instruksen.

Instruks ved alarm kveldstid og lørdager

Lærerne må sørge for at studentene forlater samtlige rom

Når brannalarmen går på kveldstid, skal fagskolens ansatte og studenter så raskt som mulig forlate bygningen. Lærere har først ansvar for å få studenter ut av samtlige rom (grupperom, klasserom og toaletter), deretter seg selv. Nærmeste trappegang skal benyttes, det er ikke tillatt å bruke heis.
Vester til lærerne, samt skrutrekker for å åpne toaletter, vil finnes på kopirom (romnr. 4104 og 5105.
Lærere må være oppmerksom på om noen studenter også benytter grupperom på Kuben yrkesarena som ligger utenfor fagskolens faste lokaler i bygningen. Disse lokalene må også kontrolleres og tømmes.

Møteplass er Bikuben

Møteplass ved brannalarm er på oversiden av Bikuben i Kabelgata, se bilde.

Et bilde som inneholder utendørs, konstruksjon, himmel, Veidekke

Automatisk generert beskrivelse